יום שני, 22 בפברואר 2016

פתרון בעיות יצירתי - טכניקה פשוטה יעילה ורווחית ביותר!




פתרון בעיות יצירתי

 טכניקה פשוטה יעילה ורווחית ביותר!

המהפכה הדיגיטלית (וגם המהפכה הירוקה) שחקו בצורה משמעותית את היקף תפוצת העיתונים. מנהל קריאטיב קיבל על עצמו משימה להגביר את הפופולריות של המדיה הכתובה – העיתון.

בואו נסייע לו במשימתו. יש לכם רעיונות?
אחת הגישות האהובות עלי בפתרון הבעיות היצירתי היא גישת החדשנות החסכונית. עיקרה: האמנות לעשות יותר עם פחות. היא מורכבת משני עקרונות מפתח: הפקת ערך רב יותר ממשאב קיים ומוגבל,  ומציאת דרכים יצירתיות ומקוריות לבצע שימוש חוזר במה שכבר יש לך.
במגבלות אלה, פותרי בעיות יצירתיים חייבים להתבונן פנימה לתוך עצמם ולפתוח את הברז של המשאב היחידי שעדיין די מוזנח – המשאב האנושי. זו דרך מעולה להשיג חדשנות ממשית (מבלי לרוקן את חשבון הבנק).

בעזרת שימוש בגישה הנ"ל נוכל לחלק את משימת הפרסום לשני חלקי מפתח:
1.      הפקת ערך רב מהמשאב הקיים המוגבל:

      היכולת לקרוא את העיתון באמבטיה בצורה בטוחה
*      עיתונים היא טכנולוגיה בלתי תלויה (סוללה וטעינה, ספק אינטרנט ...)
*      מקומות עבודה למחלקי עיתונים מבוגרים ונערים
*      עיתונים כחומר יעיל למניעת הצצת עשבים שוטים בגינה ...

2.      מציאת דרכים יצירתיות לעשות שימוש חוזר במה שכבר קיים:
*      לשחק "זרוק והבא" עם כלבך
*      להפוך לעיסת נייר ולפסל
*      להשתמש בחלקי נייר להדלקת מנגל
*      להשתמש בעיתון לניקוי חלונות כחומר שאינו מותיר סימנים
*      להנחה על הרצפה כהגנה מפני לכלוך בזמן צביעה
*      ניר הוא מוחשי ומשיש: ניתן להחזיק, למשש, לקרוע, לזרוק, לכתוב עליו....

כדי להמחיש טוב יותר כיצד הכי טוב לפתח רעיונות יצירתיים בנושא מסוים, ניקח רגע צעד לאחור ונחשוב   על השאלות הבאות (במקרה של דוגמתנו):
מה אני יכול לעשות עם עיתון אמיתי שאיני יכול לעשות עם דיגיטלי?
אילו שימושים נוספים או ערכים יש בעיתון?
האם מדיה מודפסת מציעה יתרונות מעבר לצריכה של חדשות?
איך הצרכנים שלי צורכים את המוצר?

החלק הנ"ל האחרון (שהוא בעצם הראשון) הוא אולי החלק החשוב ביותר בתהליך. אנו קוראים לזה  "חשיבה חישובית" סוג של חשיבה בדומה למחשב עם מיקוד עיקרי על:
1.      שאילת השאלות הנכונות – זה קריטי להבין עד הסוף את הבעיה אותה אנו רוצים לפתור.
2.      חיפוש יעילות – האם יש דרך טובה יותר, מהירה יותר, חזקה יותר? האם ניתן לקצר את התהליך?  
                             להפכו לאוטומטי?
3.      חשיבה מופשטת וממודרת- לזהות את הדרישות (input) ואת הבעיה (output) ולמצוא דרך לחבר compute)                         ) בניהם.

ניתוח עלות תועלת
על ידי שילוב של פתרון בעיות יצירתי, חדשנות חסכונית וחשיבה חישובית נקבל קמפיין פרסומי עם מסר ש:
·        הופך את העיתון למוצר רב פעמי ושימושי עם יכולות היצע חדשניים יחד עם יחס החזר על השקעה משופרים והצעה עם ערך גבוה.
·         מזהה אסטרטגיות אמיתיות כיצד לבלום את הירידה במחזור, באמצעות שימור לקוחות קיימים ואפשרות למשיכת לקוחות פוטנציאליים חדשים.
·         מרחיב ומאריך את מחזור החיים של העיתונות הכתובה (ואת כל ההטבות הנלוות לה).
·         משיג את כל הנ"ל ללא כל שינוי במערך הקיים: הדפסה, שיווק, תפעול, פרסום, מכירות וכו'.
·         עלויות כמעט אפסיות ( אורך הזמן של כתיבה של פוסט כזה ועוד קצת)

נקודה כלכלית למחשבה
על פי סקר TGI נחשפו כ 4,000,000 איש לעיתון ישראל היום. אם נצליח בעזרת הקמפיין החדש לייצר   שינוי של 0.5%  בלבד- עשו את החשבון הכלכלי בעצמכם!

זו העוצמה הטמונה בטכניקה הפשוטה של פתרון בעיות יצירתי!


לקבלת מאמרים נוספים בנושא ישירות לדוא"ל שלכם, מלאו את הפרטים והירשמו.
מתחייב שפרטיכם לא ישמשו לדבר אחר ולא יועברו לאחרים


* שם:
* דוא"ל:












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה