יום חמישי, 10 בספטמבר 2015

המדריך המעשי ליצירת חדשנות – תחילתו של מסע


המדריך המעשי ליצירת חדשנות בעסק או בארגון
 תחילתו של מסע

חדשנות מניעה את העולם והעיסוק בחדשנות הולך ותופס תאוצה במיוחד בעולם העסקי בו התחרות עצומה ואורך חיי המדף של כל מוצר או שירות הולכים ומתקצרים.
אין נוסחה אחת בלבד לחדשנות ולא ביטחון שהמוצר והרעיון החדש שלך יהיה זה שיכבוש את השוק. יחד עם זאת ניתן להגדיל את הסיכויים על ידי לימוד מסיפורי הצלחה של אחרים, ובניית נתיב מחשבתי ונפשי מכוון חדשנות בהתאם.
האנשים רבים עם רעיונות מעולים לא מסתכנים ולא מנסים. פחד משתק אותם עוד לפני שהגיעו לקו ההתחלה לקראת הצעד הראשון.  אתה חייב להיות אמיץ ונחוש כדי להיות חדשן. אתה חייב להאמין בצורה כמעט לא שפויה ברעיון שלך. זה מה שנדרש כדי להגשים את הרעיון שלך.

מצא את נקודת ההתחלה שלך! התגברות על הפחד הראשוני מתחיל בהנחת רגל אחת לפני השנייה, בעשיית צעד ראשון קטן (שיטת הקאיזן – ארחיב על כך במאמר בפני עצמו). חשוב לזכור שאף פעם אינך ממציא את הגלגל ומתחיל מאפס. פחד עוצר אותך מלעשות.
חשוב לזכור כי לרוב אין חדש תחת השמש. לפני המטוס הייתה הציפור. תמיד ניתן למצוא בסיס קיים להתחיל ממנו. לדוגמא: הייתי רוצה לצייר אך איני יודי לצייר, אבל אני יכול לקחת תמונה ולהוסיף עליה או לגרוע ממנה פרטים שונים. נתחיל כך ונראה לאן נתגלגל.

הסתמך על החוזקות שלך! מסע לתוך טריטוריה חדשה יוצרת תחושה של התפעמות וגורמת לך מודעות יתר ל"מה אני לא יודע ולמה אני לא מספיק טוב בו". במיוחד במצבים אלו חשוב לשים דגש ולהסתמך על החוזקות שלך.

הכן עצמך נפשית:  חובה להיות מוכנים נפשית ורגשית לכל דבר שעתיד להתרגש. סטיב ג'ובס למשל נזרק מהחברה שלו. "צפה לבלתי צפוי אחרת לא תמצא אותו" הוא כלל חובה לכל מי שרוצה לפתח יצירתיות. יכולת זו דורשת אימון יומית פשוטה. הכן נפשך לדחייה והתנגדות, שניהם הם שלב חשוב בהכנותיו של כל יזם ומנת חלקו.

למד את הגדולים: מדוע להמציא את הגלגל אם ניתן "להתגלח על זקנם" של אחרים?! כל אחד עם רמה גבוה של סקרנות ורצון להצליח יכול ללמוד מאלה שקדמו לו. כך גם ובמיוחד בעולם ה INNOVATION והחדשנות.

הצב ציפיות ריאליות: קריאה לימוד והכנות אינם ערובה להצלחה. אין מושג כזה ערובה להצלחה כאשר אנו לוקחים סיכון בלחדש. הכנות מראש פשוט מסייעות לך לראות בבהירות ולהציב ציפיות ריאליות.

מצא את האנשים הנכונים: לקח חשוב מניסיונם של אחרים הוא למצוא את האנשים הנכונים, ולהדביק אותם במוטיבציה שלך. תקשורת יכולה להיות מסובכת. אתה צריך ללמוד לדבר עם מפתחים באופן שיגרום להם לעשות את מה שאתה צריך. כדי לזכות בכבוד שלהם, אתה צריך לדעת את קוד השפה שלהם ואת הז'רגון המקצועי שלהם. גדולתו של סטיב ג'ובס הייתה ביכולתו לפשט ולהראות להם את הרעיון שלו "פריים אחרי פריים", כך שיוכלו להבין כמוהו ולתרגם זאת למוצר.

אמן את האוזן שלך להקשיב: אתה צריך לשתף את הרעיון שלך עם אנשים ולהקשיב למשוב שלהם. אימון האוזן מתחלק לשניים: להקשיב למידע שימושי שיעזור לך להפוך את המוצר לטוב יותר, ולפתח יכולת סינון מידע שאינו שימושי. לחדשנים קיים פיתוי גדול לא להקשיב למשוב שלילי, אבל ההצלחה תלויה במקרים רבים דווקא בהקשבה לזה.


איציק מידן
מומחה ללימוד שיטות חשיבה, לפתרון בעיות יצירתי 
וייצור רעיונות חדשים בדגש שימוש חוזר במשאבים קיימים בעסק



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה